Harrfiske

Nu har det där underbara höstvädret kommit. Det är lite kyla i luften, solen skiner och harren är på hugget. Av olika anledningar har jag inte fiskat någon harr alls i vår klubbström den här säsongen. Det har under en lång period varit väldigt mycket vatten och därmed mycket svårfiskat. Det var samma sak året innan, då fiskades inte strömmen just något alls av någon. Tillsammans med nya regler om catch and release i strömmen tror jag att det har gynnat beståndet. Normalt sett brukar man få ganska mycket harr när man fiskar. Men de flesta fiskarna har haft en storlek mellan 10 - 20 cm.

När jag och Daniel fiskade oss igenom strömmen härom dagen fick vi flera harrar över 35 cm. Det är fortfarande ett alldeles för litet underlag för att se om trenden är fisk i ökande storlek. Men det är positivt att se att det finns lite större fisk i strömmen. Fisket var underhållande med harr som både tog torrt och nymfer. Små nattsländor, superpuppor och kläckare var flugor som fungerade bra under dagen.








Kommentarer
Postat av: Herr D

Looks Nice :-)

2010-09-15 @ 10:26:57
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: www.flugspon.se

Hej!



Hur är harrfisket så här års? Har du några fina bilder på flugfångade harrar som jag kan lägga upp på www.flugspon.se?



//Jonas

2012-07-10 @ 11:26:44
URL: http://www.flugspon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0