Macbook Pro

Nu är jag trött på min gamla bärbara pc, den är segast i hela världen och man blir ju helt galen på allt skit som bara jävlas i windows. Nu funderar jag jag på att köpa en Macbook Pro. Man måste ju ha nåt som funkar att skriva blogginläggen på. Har inte varit macanvänderare tidigare men alla jag känner som använder mac är ju hur nöjda som helst. Sen att macen är hur snygg som helst gör ju inte ont det heller. Det enda som jag inte gillar är priset, men det kostar om man vill ligga på topp. Imorrn blir det det att ta en närmare titt, kanske köper jag en vem vet.

Slut på semestern

[Falun torsdag den 19:e juli 12:21]

Jaha då var det snart slut på semestern då. Har nu haft mina tre veckor och börjar jobba på måndag igen. Den här semestern har det i stort sett bara blivit fiske. Jag har inte en enda gång beökt en strand för att bara sola och bada. I ärlighetens namn så har det ju inte varit nåt direkt badväder under min semester så jag behöver inte ha dåligt samvete över det. Det skulle vara skönt att vara ledig ett tag till, men samtidigt ska det bli lite skönt att börja jobba igen. Komma tillbaka i vardagsrutinerna innan man blir förslappad. Det är också dags att ta tag i träningen igen, det har inte blivit mycket tränat nu under sommaren kan jag säga. Fast det skadar nog inte att ta lite träningsledigt tror jag.

Nu får jag se fram emot kräftfisket och kräftskivorna i augusti, det ska bli fint det, är helt galen i kräftor. Jaha det är väl det som händer just för tillfället.

Österdalälven

[Älvdalen måndag den 16:e juli]

Igår var det återigen dags att göra ett besök i Älvdalen. Bror och Martin var med och vi hade tänkt att fiska hela dagen i Vanån. När vi kom dit visade det sig att fisket inte var på topp direkt. Vi fick några harrar, men det gick helt enkelt trögt. Efter lite korvgrillning bestämde vi oss för att åka till Österdalälven istället, något vi inte ångrar idag att vi gjorde.

När vi väl kommit på plats visade det sig att det stod grov harr och lurade i nästan varenda ström. Vi tog många fina harrar. Jag lyckade kroka en fin öring sån inte gav sig utan en rejäl fight. Naturligtvis togs det en del bilder under dagen, dock med mobilen (kameran som legat på botten i tängerströmmen har gett upp igen) men det blev ändå hyfsade bilder.

Fiskat för mycket

Har man möjligtvis fiskat för mycket när armen värker som satan. Jag tror att jag har dragit på mig en muskelinflamation i överarmen. Lite drygt kan man säga. Om det beror på allt kastande med flugspöt är dock osäkert, vill ju gärna inte tro att det förhåller sig på det sättet. Hur som helst det är väl bara att förtsätta, kanske det blir sämre kanske det blir bättre... vem vet?

Det kommer i alla fall bli en hel del fiske i helgen då bror kommer på besök igen. Jag lär se till att han lär sig nåt inom denna ädla konst. Hoppas armen håller och att det blir bra fiskeväder.

Fjällresan

Ja fiskeresan till fjällen som man hade väntat så på vart inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vädret var allt annat en bra kan man väl säga. Om man bortser från att det blåste 2000 sekundmeter så var det väl ganska bra fiskeväder. Men allt runt om kring blir inte lika kul när allt är blött. Vi fick i alla fall två dagar med hyfsat väder. Den grova fisken lös dock med sin frånvaro det blev endast ett antal mindre öringar. Jag kan i alla fall delge ett par bilder från äventyret.

Alla bilderna är tagna den första dagen då väderet var fint, det blev betydligt tråkare väder sen tyvärr.

Äntligen lossnade det

Idag fick jag äntligen ett par öringar på kroken igen. Det har varit ganska svårt att kroka dessa gäckande öringar ett tag nu. Men jag bestämde mig för en annan taktik idag. Jag försökte nöta ut dem med en stor oemotståndlig streamer. Om inte välpresenterade kast duger får man väl tjata ut dom. Jag hade flera hugg och tappade ett par innan jag tillslut lyckades landa en fin öring. Innan mitt maniska streamerfiske började gick jag igenom en bit av strömmen med en olivfärgad nymf. Detta resulterade i en riktigt fin harr, det var den största jag tagit i detta vatten. Efter ett par timmars fiskande lyckades jag kroka ytterligare en öring. De båda var ungefär lika stora och vägde uppskattningsvis mellan 6 - 7 hekto, jag måste skaffa mig en våg... Jag hade tänkt att jag skulle ta upp en fisk för stekpannan, men jag förmådde mig inte att slå ihjäl den. Nån sa; fråga inte vem! "En öring är för vacker för att bara fångas en gång" Det ligger helt klart nåt i det.

Det får nog bli en tur till samma ställe imorrn. Jag vet att det finns större öringar och jag vill definitivt komma till tals med nån av dom.