Två snabba

Sist jag var vid regnbågstjärnen visade det sig efter många flugbyten att wollybugger var det som stod på menyn den dagen, men som ordspråket säger; All good things must come to an end. Jag tror att det var den sjunde fisken som fick nog och tog med sig mitt sista exemplar. Nu tog jag mig tid att binda ett par stycken nya. Jag hade tänkt att göra ett gäng eftersom de är bra säsongen igenom. Men jag hade tydligen inte så mycket svart chinille hemma så det vart bara två stycken.

Jag antar att nästa gång jag kommer till tjärnen kommer de säkert inte fungera. Men så brukar det ju vara. Jag hoppas att torrflugefisket kommer igång tidigt i år. Streamers i all ära, men det finns inget som slår en fångst på torrfluga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0