5-skift igen

Nu har det äntligen styrt upp sig lite på arbetsfronten. Nu är man tillbaka på Ericsson och jobbar 5-skift. Så nu kommer det rulla in lite pengar igen. Det skador ju inte nu när säsongen dragit igång på allvar. Dessutom blir det sköna ledigheter som kan ägnas och flugfiske.

Förhoppningsvis kommer jag ut på en tur imorgon eftermiddag. Jag tror att det kommer bli en tur till någon tjärn för öring och regnbågsfiske. Nu har även nedräkningen till sommarens fiskeresa börjat. Den 30:e juni bär det av mot Jämtland igen. Ska bli riktigt nice!!!


Kommentarer
Postat av: Adam Forslöf

Hej,



Jag läste på din blogg om fisket i Tängerströmmen och du verkar sitta bra info. Hur är fisket där nu, jag har läst mycket om att det är sönderfiskat osv.

Vilka insekter kläcker vanligtvis eller gäller superpuppa, klinkhammers & kläckare? Vart vänder man sig för fiskekort?



Tack för din hjälp.

Adam Forslöf

2010-06-04 @ 05:14:54
Postat av: Honken

Hej Adam. Just nu vet jag inte hur fisket är där uppe. Jag har inte varit där något den här säsongen än. Men jag är rädd att du hört rätt. Det är ett litet vatten som fiskats hårt under flera år nu. Jag har tröttnat på det och försöker hitta andra ställen att fiska på. Fiskekort kan du köpa på Shell i Enviken, de flugor du räknar upp fungerar allt som oftast där.



/Honken

2010-06-06 @ 22:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0