Nytt bärsystem

Om det är nånting som man kan bli irriterad på när man flugfiskar är; ja förutom att fastna med flugor i träd och annat otyg, så är det att stå å fippla med grejer i västen. När man står utvadad och ska byta fluga så vill man att grejorna ska vara lättillgängliga. Just nu använder jag en väst från Guideline som jag inte är nöjd med för fem öre. Fickorna sitter inte bra, dessutom är de konstigt sydda och askar och annat ramlar lätt ur.

Jag har hittat en chestpack som jag tror skulle passa riktigt bra. Den har bra med förvaring som är lätt att komma åt, men även andra smarta lösningar för tillbehör som kan vara bra att ha. Den är dessutom mycket bekväm att bära, jag var lite skeptisk innan jag provade, nu är jag till 99 procent övertygad om att det är den bästa lösningen.

Den här kommer från Fishpond och står just nu högst på önskelistan. Jag hoppas att jag kan ta mig råd att köpa en den här säsongen, för jag har verkligen tröttnat på väst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0