Försäsongsträning

Nu är försässongsträningen igång för fullt. Nu menar jag dock inte kastträning på snötäckta fotbollsplaner eller dylikt. Nej, gammal gymråtta som jag är, har jag tagit tag i styrketräningen på allvar igen. Det har varit lite si och så med träningen ett tag. Nu känns det verkligen som jag har hittat gnistan igen och dessutom har jag hittat en ny gympolare att träna med. Just nu värker det i hela kroppen efter förra veckans intensiva träning. Idag är alltså en mycket välbehövlig vilodag innan allt börjar om imorgon igen.

Målet är att öka minst 5 kilo muskler till sommaren. Jag lider nämligen av det kanske för en del angenäma problemet att gå ner i vikt när jag slutar träna. Sen skadar det ju inte heller att vara i vara i bra form när fiskesäsongen drar igång. Med tanke på att jag numera ständigt är hungrig ska målet förhoppningsvis kunna uppnås med en massa träning och mat.

Imorgon ska jag trotsa tränigsvärken med ett bröst och bicepspass, jag längtar redan kan jag säga. Det är ingen myt, man mår mycket bättre när man tränar, jag är så otroligt mycket piggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0