Full fart hela dagen

Idag har det verkligen varit full fart hela dagen. Det har varit en jäkla massa att göra på jobbet, bråttom har det varit också. Jag har ändå känt mig ordentligt utvilad så det var inga som helst problem att dra iväg till gymet direkt efter jobbet. Idag var det ben som stod på tur. Passet gick helt ok förutom att jag fick ordentligt ont i ett knä efter passet. Det är en gammal "skada" som spökar. Jag tror att det beror på för lite uppvärmning och lite för tungt i benpressen som första övning. Den här träningsveckan ska annars vara en "lätt" vecka. Det vill säga, lite lättare vikter och betydligt fler repetitioner. Det var längesen jag var så trött i benen som efter bencurl (framsida+baksida) i superset. Körde tre set med 30 reps i varje. 180 reps ger grym mjölksyra kan jag lova!

Nu känner jag mig ganska avslappnad måste jag säga, efter en rejäl portion med kycklingfilé, ris, örtsås och grönsaker. Nu återstår bara lite surfande och tv-tittande innan det är dags att sova.


Mellanmål på jobbet, visst matchar shakern bra med skruvdragaren


Negativ benpress, grymt effektiv övning. Pressa upp med båda benen, håll emot med ett ben på vägen ner.


Hann förbi Konsum på vägen hem för att hämta ut batterigreppet jag beställde till kameran. Vart mycket nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0