Fortfarande trögt

Regnbågsfisket har fortfarande inte riktigt kommit igång igen. Jag tog en tur nu på kvällen, förhållandena verkade faktiskt riktigt bra för en gångs skull. Inte mycket vind, lite kallare i luften och förhoppningsvis i vattnet också. Det var inte mycket insekter i farten och därmed sparsamt med vakande fisk. Jag fiskade därför endast under ytan med varierade nymfer och streamers. Jag provar mig runt tjärnen utan att ens känna minsta dragning i linan. När jag kommer till en sten där det brukar stå fisk matar jag ut lina för att börja kasta. Flugan är i vattnet och sjunker sakta. Då. Linan löper snabbare genom spöringarna. Innan jag har fattat vad som hänt sticker en regnbåge iväg med min fluga, jag hinner aldrig göra ett mothugg innan fisken förstått att flugan den tagit inte är ätbar.

Det blir ingen fisk ikväll heller. Men det är en riktigt skön kväll och det känns att hösten är på väg nu. Vilken dag som helst nu kommer fisket att explodera och då kommer jag definitivt vara på plats för dra lite regnbåge.


Kommentarer
Postat av: Maria

Snygg bild!

2010-08-28 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0