Det drar ihop sig

Nu är det inte mycket kvar av öringsäsongen och jag har inte fiskat alls så mycket som jag ville och planerade. Häromdagen var jag och satte upp lite skyltar vid ett av våra vatten. Vi har infört nya regler och det behövdes nya skyltar så alla vet vad som gäller. När arbetet var klart stod jag och  såg ut över ån. I luften svärmade nattsländor och vid en strömkant  såg jag två öringar vaka ett flertal gånger. Fiskesuget kom som ett brev på posten, men tyvärr hade jag inte några fiskegrejer med mig. Jag fick nöja mig med att bara stå och se på denna vakfest.

När jag blir ledig ska jag i alla fall ta en kväll vid denna å och förhoppningsvis få komma till tals med dessa öringar. Dessutom börjar ett roligt sjöfiske på regnbåge. I september, när vattnet börjar kylas av vaknar regnbågen och roliga fajter med skrikande rullar väntar.


En plats för lugn och ro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0