Trötta på tjuvfiskare

Nu har man tröttnat på tjuvfiskare i området kring Stensjön utanför Gryckbo. Hårdare tag väntar nu för den som fiskar olovligt. Den som ertappas utan giltigt fiskekort kommer att bli avhyst och sedan polisanmäld. Vidare kommer även verderbörande att stängas av från fiske i framtiden. Jag tycker att detta är ett bra initiativ av fiskeklubben. De arbeter mycket och ideellt för att folk ska kunna få fiska. När fiskekorten kostar 60 kronor kan jag verkligen inte förstå att folk skiter i att betala. Nej jag hoppas att fler tjuvfiskare faktiskt åker dit. Kankse kan det ändra attityden hos andra som ägnar sig åt detta.

Källa: Dalademokraten

Kommentarer
Postat av: Herr D

Ja, tänk att det ska vara så svårt att följa lite enkla regler....

2009-09-14 @ 22:24:41
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Johnny Storfan

Samma visa häruppe tyvärr.

Många skiter i kortet för att "dom kollar ju aldrig den här sjön ändå så"... och de stämmer ju fan dessvärre också...

Jag har ALDRIG blivit kollad och ändå lägger jag ner en massa massa timmar varje år på fisket... Ingen ids ju ta tag i kontrollerna numera här, för att "man inte vill stöta sig med ortsborna"...Men...OM alla "ORTSBOR" köpte kort så slapp ju den STACKARS lilla kontrollanten stöta sig...

OCH DESSUTOM DE JÄVLIGASTE!-En del är kontrollant bara för att då får DOM fiska gratis... SÅNT är riktigt svinigt tycker jag! Åtar man sig att vara kontrollant borde ju huvudsyftet vara att vårda fisket, INTE att få fiska gratis...



Det vore så jävla enkelt- Ett par kontroller per år skulle göra så att ryktet spred sig att där KAN de hända att man kontrollerar... istället för dagens- "äh där är det ju ändå inga kontroller så vi skiter i kort"...

En snigel i ögat borde dom ha, smitarjävlarna! ;)



/ Johnny Storfan :)

2009-09-15 @ 21:27:22
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Claes

bättre är det här i göteborgstrakten

mitt första försök i put&take

resulterade i att 2 st kontrolanter kom, perfekt tycker jag (japp jag hade löst fiskekort)

skall vi fiska och ha det gött får vi pynta så de (vi) har råd att släppa i fisk och hålla området fritt från tokmetare

2009-10-20 @ 18:19:36
Postat av: Jocke

Hej!

Riktigt bra blogg! fortsätt med det!!

Angående tjuvfisket kan jag lova att vi har skärpt reglerna avsevärt i Stensjöområdet. Polisanmälan sker direkt!



Mvh

Jocke Grycksbo fiskeklubb!

2009-11-25 @ 23:35:37
URL: http://www.grycksbofiskeklubb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0