Projektet går framåt

Nu börjar vi komma lite mer framåt med restaureringsprojekt. Vi har tagit kontakt med oilika instanser på länsstyrelsen och jag måste säga att hittils har det gått över förväntan. Jag trodde faktiskt att vi skulle stöta på fler problem. Men vi har fått mycket bra respons på våra planer. Vi spenderade några timmar på lantmäteriet igår för att fastställa vilka makägare vi behöver kontakta.

Den stora utmaningen kommer bli att söka de bidrag vi är beroende av om vi ska kunna slutföra projektet. Det kostar en hel del pengar när vi väl kommer igång med själva restaureringen. Förhoppningsvis kommer vi kunna koppla samman vårt projekt med ett redan pågågende för att hålla kostnaderna nere.

Kommentarer
Postat av: David

Tjenare, Jag måste börja med att säga att det är en snygg blogg du har här! Vad är det för vatten du håller på att restaurera? Bra initiativ hursom, måånga vatten skulle behöva restaureras. =/



Sen har jag en annan fråga -jag såg att du fiskar en del i Tängerströmmen och jag undrar hur lång säsongen är där - är den öppen för harrfiske nu, eller är all fiske förbjudet efter den 1:a? Jag har letat info på nätet men inte funnit något.

2009-09-09 @ 19:12:20
Postat av: Daniel

Hej David.

Tängerströmmen är tyvärr stängd, även för harrfiske, från den 1:a september. Likaså alla andra rinnande vatten i Envikens FVO.



Vattnet som vi håller på att starta ett restaureringsprojekt för, är ett klubbvatten utanför falun, mer kan vi nog inte säga i dagsläge. Eftersom att vi inte har pratat med alla parter än.



//Daniel Sporre

2009-09-09 @ 19:22:49
Postat av: David

Okej, tack för snabbt svar. oavsett vilket vatten det är så är det roligt att se att restaurering pågår, lycka till!

2009-09-09 @ 19:32:34
Postat av: Honken

Hehe det är bra Daniel. Tur att jag har dig som stand-in här på bloggen. Jag kanske ska göra dig till skribent också...



Honken

2009-09-09 @ 20:17:07
Postat av: Andreas B.

Härligt! ska jag beställa trailer och ta 240´n till falun =)

2009-09-11 @ 21:48:01
Postat av: Honken

Hehe... Ja det börjar snart bli dags för det :)

2009-09-12 @ 02:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0