Fiskekort via sms


Nu har en del fiskevårdsområden börjat sälja fiskekort via sms. Det här måste vara ett otroligt smidigt sätt att köpa fiskekort på. Jag vet inte hur många gånger man har irrat runt för att få tag i fiskekortet. Det blir betydligt enklare om man kommer till ett vatten där man inte palnerat att fiska i, eller anländer på tider då mackar och andra inköpsställen är stängda. Tyvärr ser jag några faror med detta. Kommer det bli enklare att fuska på det här viset, man kan ju vänta till sista sekunden med att köpa sitt fiskekort om det blir en kontroll. Man får ju hoppas att de flesta är ärliga och faktiskt inser att avgifterna är nödvändiga om vi ska kunna fiska fortsättningen också.

Jag gillar i alla fall den här idén. Teknik ska göra saker enklare för oss och det här är ett steg i rätt riktning. Än så länge har  jag inga vatten i närheten som tillämpar detta,(vad jag vet i alla fall) men det är bara att hoppas på att det kommer. Om du är mer intresserad kolla in www.smsfiske.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0