Torrkast och solsken

Idag vart det en tripp till Capricorn för lite fönstershopping. Daniel skulle kika efter en ny lina och så tänkte vi passa på att prova lite olika spön. Det vart nästan ett tio-tal spön som testades. Kastdammen utanför butiken var tyvärr fortfarande djupt begravd i snö, men parkeringen fick duga till provkastning. Det var kanonskönt väder ute, solen sken och det droppade från taken, det kändes verkligen att det är vår i luften.

Det finns dock en stor fara att prova nya prylar, ha-begäret väcks otroligt fort. Jag fastnade för ett SAGE Z-Axis, men med en prislapp på runt 8000 var det inte att tänka på. Nej det blev en ganska blygsam utgift med ett par polariserande gladögon istället. Man kan ju inte komma hem tomhänt. Fick även med mig premiärnummret av Loop Magazine, det blir perfekt att ta med till jobbet imorgon.

Det pratades även en del fiske och vi fick lite heta fisketips som ska testas nästa helg. Med lite tur kommer vi kunna kroka fin regnbåge i strömmande vatten. Det är bara att hoppas på att det fina vårvädret fortsätter. Under provkastningen märkte jag hur skadad jag faktiskt är av fisket. Efter att ha kastat ska jag lyfta linan och då fastnar tafsen i snön och det rycker till spöt. Instinktivt gör jag ett mothugg och är nära att skrika ut att "där satt den" eller nåt liknande. Snacka om att jag behöver fiska när man blir exalterad över en sån sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0