Ska det aldrig sluta snöa?

Efter en dryg vecka med plusgrader har snötäcket sakta börjat smälta bort. Men hela tiden kommer det mera, smälter det bort en decimeter kommer det snart två decimeter nysnö. Det känns i alla fall som om det är en vändpunkt på gång. Snart ska det väl ändå börja töa ordentligt. Så fort det blir lite mer barmark åker flugspöt fram. Jag och bror gjorde en tur till en tjärn för lite regnbågsfiske i lördags. Det var helt sjukt mycket snö i skogen och det tog en bra stund att gå den korta sträckan genom skogen. På ett ställe sitter vi alla tre fast (jag, bror och Isak, en 6-månaders jämthund) i djup snö. Jag tror att Isak tyckte det var betydligt roligare än vad vi gjorde. När vi till slut tagit oss igenom en meter av snö och is med ett slött isborr kunde äntligen börja fiska lite. 

Isak for runt i snön som ett skållat troll. Jag lyckades lura upp en båge och bror hade i alla fall ett par hugg och en fisk som släppte i hålet. Nu är det bara att hoppas på att kvicksilvret kryper upp lite så det riktiga fisket kan komma igång. 

Kommentarer
Postat av: Johnny

Tjena mannen!

Ser att du gillar foto och photoshop. Tipsar härmed om en photoshopskola på nätet(photoshop 5 tror jag)som en lärare på vårat gymnasium lagt ut. Helt gratis e den. Mänga fräna trix i den. Läraren (per Norbin) är sjukt grym på photoshop! något för dig? -Spana in:

http://www.norbin.com/photoshopskolan/index.html



mycket fräna tips där!



2009-03-11 @ 20:39:03
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Honken

Ja där kanske jag kan hitta något matnyttigt. Ska läsa en kurs i digital bildbehandling på Högskolan i Jönköping till hösten. Hoppas att den kommer ge lite nya kunskaper. Det är ju alltid kul att lära sig nya saker.

2009-03-12 @ 00:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0