Brist på inspiration

Nu har det varit mycket sparsamt med aktivitet på bloggen. Det är helt enkelt så; jag har fan ingen inspiration över huvudtaget just nu. Mars månad är verkligen den jobbigaste på hela året. Det känns som ett vakum, ett mellanläge från vinter til vår. Allt är smutsigt, grått och tråkigt, det här smittar av sig på mitt humör. Jag vill bara dra täcket över huvudet och vakna 15 plusgrader senare.

Imorgon är det i alla fall första april, och april är i alla fall för mig den första vårmånaden. En skön månad när man kan se förändringar vecka efter vecka. Visserligen är det månaden då vi drabbas av knäckande bakslag på vår väg mot sommar och flugfiske.

Mitt säkraste vårtecken är nog när man börjar se sopmaskinerna ute på gatorna. När allt det gråa och smutsiga ska sopas bort för att ge plats för det gröna och de betydligt vackrare färgerna. Jag hoppas att jag hinner njuta av våren, oftast tycker jag att jag hela tiden väntar på något som ska komma, och rätt vad det är ska klockan ställas om till vintertid igen.


"Vilken idiot som helst kan möta en kris - det är det dagliga livet som tröttar ut en."
- Anton Tjechov (1860-1904) Rysk läkare och författare

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dra på "tundrans öring" eller liknande på TV:n. Ett kass humör kan alltid botas med lite fiskefilm ;) 12 grader i Jönköping idag. Våren kommer, försommaren spricker fram, och idag var faktiskt sopmaskinen ute och drog bort vintergruset.

2009-04-02 @ 09:04:45
Postat av: Honken

Hehe ja det är väl fiskefilm som kan bota trisstessen antar jag.

2009-04-02 @ 19:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0