Bakslag igen

Efter ett par fina vårdagar snöar det igen. Det är väl ingen överraskning direkt, men det är ändå knäckande. Jag är rätt säker på att det inte är det sista bakslaget heller. Förra året kom det flera decimeter snö så sent som den 13:e maj. Jag hoppas innerligt att det inte blir så i år. Tanken är ju att jag och Daniel ska fiska till helgen. Men är det snöstorm är det inte värt att åka över tio mil, dessutom är det garanterat mer snö i Mora än i Falun. Sen är det lite andra faktorer som spelar in, vattentappningen får inte vara för hög. Jag skulle tro att runt 70-80 kubik/sekund är max för vad vi klarar att vada i.

Jag delar med mig av en enormt tråkig bild idag, det är är vad som möter mig när jag kliver ut för att åka till gymet idag. Just den här årstiden är den värsta på hela året tycker jag. Allt är bara grått, smutsigt och tråkigt. Men nu är det inte långt kvar innan våren tar fart på allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0