En ny och en gammal bekantskap

Idag ringde en kompis jag inte träffat på att bra tag. Vi fiskade mycket förra året, men av olika anledningar har han inte haft tid för fiske på länge. Därför var det extra kul att sticka ut på en tur idag. Eftersom han inte fiskat sen förra hösten satsade vi på ett säkert kort, ja så säkert det nu kan bli i alla fall. Det fick alltså bli regnbågsfiske. Vi hade laddat upp med korv, bröd, räksallad och kräftstjärtar. Ja jag vet att det låter konstigt att ha kräftstjärtar på korv med bröd, men det var riktigt gott. 

Det var inte bara vi som var sugna på mat. Nu kommer jag till den nya bekantskapen. Precis när de första korvarna är färdiggrillade smyger en gräsand fram ur buskarna. Även denna krabat var sugen på korv med bröd. Jag har dock aldrig varit med om att en vild and mitt i skogen kommer fram till människor på det viset. Mobilen åkte fram så en kort filmsnutt kunde sparas. 

När det kommer till fisket var det inte så märkvärdigt idag. Lite trögt faktiskt, torrflugorna som presenterades, ignorerades. Till slut kapitulerade vi och bytte till streamers. Då lossnade det och fick fick två regnbågar var. Sedan kapitulerade vi återigen, denna gång inför alla knott. Ingen av oss hade myggmedel med oss, dessutom började klockan dra iväg. 



Kommentarer
Postat av: MIcke

Grillad And ska vara en läckerhet, har jag hört...Tag med hagelbrakaren nästa gång så kan den få sig en kyss!!!

2009-06-25 @ 12:40:48
Postat av: Honken

Hehe ja hagelbössan hade nog vart lite i överkant tror jag, det var nog lättare att strypa den :)

2009-06-25 @ 15:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0