Tre månader kvar...

Ja nu är det snart bara tre månader kvar till flugfiskesäsongen drar igång på allvar. Första maj är för mig i alla fall den riktiga premiären. Förhoppnings kommer jag få fina fiskedagar redan innan detta datum. Planen är att komma igång med strömvattenfisket betydligt tidigare. Det får bli i Säs och Dalälven men det kommer nog bli ganska sparsamt med besöken dit upp. Det är lite för långt och fisket alldeles för osäkert för att åka regelbundet. Det vore väldigt trevligt med en tidig islossning på tjärnarna i trakten. Men i skrivande stund tror jag inte att jag ska hoppas alltför mycket. Förra vintern var inte direkt den kallaste i mannaminne, men trots detta låg isarna kvar länge. Nu har det varit riktigt kallt bitvis och isarna blir bara tjockare och tjockare.

Idag har jag sovit alldeles för länge och är därmed alldeles för pigg för att gå och lägga mig. Tänkte besöka YouTube och se om det finns några nya och roliga fiskefilmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0