GPS

I julklapp fick en mycket användbar sak, nämligen en GPS. Jag har länge gått och funderat på om jag inte skulle ha köpt en. Nu behöver jag som sagt inte fundera mer. Även om man inte alltid behöver navigera för att hitta någonstans har man ändå nytta av den. Man får en bra överblick av det område man befinner sig i och kan lätt ta alternativa vägar om det skulle behövas. Den största nyttan för mig kommer givietvis vara under alla fisketurer som görs, när jag vill hitta nya spännande fiskevatten kommer GPS:en vara till mycket hjälp.

Men häromdagen fick några skåningar erfara att man kanske inte ska lita till 100 procent på vad GPS säger till en att åka. Två familjer som var på till Idre för att åka skidor får instruktionen att svänga. När det möts av en snövall och skoterspår väljer de trots detta att fortsätta. Vägen, eller ja, det är en mindre väg sommartid i alla fall fungerar på vintern som skoterled. På skoterleden lyckas de två bilarna köra 5 kilometer innan det är tvärstopp. Det slutar med bärgare och räddningstjäntens bandvagnar för att få ut skåningarna ur skogen. Källa: DT.se

Det lilla jag har hunnit prova min GPS så har jag märkt, att ibland stämmer det inte fullt ut. Men man får ju ha lite innanför pannbenet också, att köra rätt ut skogen på en skoterled borde nästan vem som helst fatta att det inte är någon bra idé. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0