Snyggt med duotoner

Nu har jag suttit och pillat lite med Photoshop igen. Jag gillar verkligen svartvita bilder. Men nu har jag testat att använda duotoner istället. Jag måste säga att det faktiskt blir riktigt snyggt att tona fotot med två färger. Jag lägger upp två bilder så kan ni själva se skillnaden mellan svartvitt och duo. Dessutom har testat att spela in arbetsflödet i photoshop. Det är inget proffsjobb, jag gjorde det mest som en kul grej för att jag ville testa lite funktioner. Filmen klipptes ihop i Idvd lite snabbt. Eftersom filmen skulle upp på youtube blev det inte tal om någon vidare kvalitet, ni får sätta er nära skärmen och titta noga.

Duotonad bild


Svartvit bild


Filmen på arbetsflödet, som sagt dålig kvalitet, vill ni se en något bättre version dock utan ljud så kolla den här länken.



Duotoner i Photoshop from Honken on Vimeo.

Kommentarer
Postat av: Carolin

Den dutonade är ju tokmycket snyggare!!! Mycket mildare i färgen, inte lika "kantig" som den svartvita! jag är djupt imponerad av ditt jobb i photoshop...själv kan jag knappt beskära en bild! Kan man få en snabbkurs????????

// Carolin

2009-02-13 @ 20:48:06
URL: http://www.arrdiz.se
Postat av: Honken

Tackar. Ja det kanske man kan ordna :)

2009-02-14 @ 07:20:22
Postat av: Micke.S

Det där med duotoner har jag aldrig testat, vet inte ens om jag har det i min verision av photoshop.

Resultatet blev ju hur som helst riktigt bra.

Vad använder du för program när du spelar in från skärmen?

/Micke.S

2009-02-20 @ 20:56:20
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Jag kör Photoshop CS3, jag skulle väl tro att dessa funktioner finns i tidigare versioner också. För att spela in från skärmen använder jag SnapzPro eller Screenflow, båda är riktigt bra program, även om Screenflow är betydligt mer avancerat.

2009-02-20 @ 23:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0