Röding i Sarkojaur

Efter att ha kollat på dagens Jakt och fiske kan jag bara säga; jag måste få fiska i Millings tjärn. Alltså vilket vatten, och vilka rödingar! I sekvensen när William tappar sin röding, fisken som tar tafs och fluga kändes det som om det var jag själv som tappade den. Bara en flugfiskare kan förstå den hemska känslan, jag antar att bara dödsångest kan vara värre. Det som skrämmer mig är att man på riktigt planerar att göra hela det vackra området till en dammbotten. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man ens kan tänka tanken att förstöra fjällvärlden på det oåterkalleliga sättet. Det är bara att hoppas på att Vattenfall inte får något tillstånd till bygget.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Synd bara att det är så dyrt att ta sig dit annars hade jag följt med på studs! Dags att börja planera årets fiskeresa snart också.

2009-02-04 @ 17:53:49
URL: http://ameberglund.blogg.se/
Postat av: Honken

Ja det är tyvärr lite dyrt. Ja vi måste börja kolla lite på vart vi ska åka.

2009-02-04 @ 20:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0