Den vetenskapen...

Häromdagen hittade jag en artikel om en forskare som nu kunde fastslå att vatten utan gäddor är bättre för laxfiskar. I en hel avhandling kunde detta geni konstatera detta. Det är lite intressant hur man gör prioriteringar när det kommer till forskning om fiskekologi. Att laxfiskar klarar sig bättre i frånvaro av gädda kan väl vilket pucko som helst fastslå. Nej lägg hellre pengarna på forskning om hur vi ska rädda den spillra av naturlig öring som finns kvar i våra vatten.

Jag har även hunnit fota lite nu på eftermiddagen. Den här gången blir det två varianter på samma bild. Den inverterade (vit-svarta) bilden funderar jag på att använda i en framtida bloggdesign.

[Edit bild] Nu har jag ångrat mig när det gäller den översta bilden. Jag fortsatte och photoshopa lite och kom till ett bättre resultat, i alla fall enligt min egen smak. Vad tycker ni? Tyvärr finns ingen funktion på blogg.se som kan visa bilden i sin fulla storlek. Skillnaden på bilden nu är att jag har, kopierat, den röda kanalen, lagt på på ett osärpefilter och smält ihop det med bakgrundslagret i läget luminisens. Den sista versionen är den som ligger överst.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0