Lite besviken

Fisket i Lungsöån vart inte riktigt vad jag hade väntat mig. Ån har omtalats på många håll, fisketidningar, forum mm. Den har skrutits upp lite väl mycket om ni frågar mig. Visst den är otroligt fin och har en stor vildmarkskänsla. Det sägs även att det är mycket gott om fisk och att den är mycket huggvillig. Nu kanske vi hade extrem otur, men med sagda förutsättningar borde det gått bättre.

Under hela dagen kunde jag räkna vaken på mina fem fingrar. Det började i och för sig ganska hoppingivande med att Daniel krokar en ganska stor. Tyvärr släppte den lika fort som den krokades. Det var också länge sedan jag gick så mycket under en fisketur. Idag kan jag lova att det känns i benen. Dessutom var markerna riktigt vattensjuka så det var tur att vi tagit med oss vadarna.

Det ska dröja till långt in på eftermiddagen innan nästa livstecken kommer. Jag har för länge sedan gett upp torrflugorna och fiskar med en streamer. När jag tar hem flugan ser jag en plog i vattnet. Sen kommer några korta stötar mot flugan. Jag gör flera kast men utan att fisken gör något nytt försök. Jag byter till en stor svart Wollybugger. När jag tar hem flugan kommer attacken, fisken hoppar upp ur vattnet och slår undan flugan. Nytt kast. Ny attack. Ingen fisk. I det tredje kastet visar sig fisken för sista gången. Inte heller det här fungerade. Det här ska bli det sista försöket och vi vänder hemåt.

Det är frustration men även revanschlust jag känner i bilen på vägen hem. Men revanschen får nog vänta på sig. Det kostar ändå 380 spänn att fiska i detta "berömda" vatten.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Surt... 380 spänn?! De har inga betänkligheter alls för hur mycket ett fiskekort ska kosta eller? Lägg till 100 spänn och du har ett dagskort bland världens bästa öringvatten i nordnorge. Better luck next time!

2009-09-03 @ 09:00:24
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Pekka Englund

Hej Henrik!



Jag och en kompis var och fiskade i Lungsjöån på midsommardagen. Jag fick två öringar och fem regnbågar medans polaren fick nöja sig med en öring och två regnbågar. Så nog finns det fisk i ån i allafall ;-)



Mvh från sergeant Englund ;-)



Mvh/ Pekka Englund, Falun

2009-09-08 @ 14:54:00
Postat av: Honken

@ Pecka: Nämen tjena, det var sannerligen inte igår! Så du har hittat in här också... Ja nog finns det fisk alltid, vi lyckades väl pricka in en dålig dag bara skulle jag tro.

2009-09-08 @ 23:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0