Snart är det officiell premiär

Den första maj är det officiell premiär i strömmande vatten. De flesta strömmande vatten i Dalarna stänger mellan första september och trettionde april. Förra årets förstamajfiske var riktigt lyckat, det var inget vidare väder, men vad spelar det för roll när man har ett bra fiske. I år sammanfaller detta med att vi ska flytta. Jag hoppas att vi kommer ha allt avklarat tills dess. Jag räknar med att hinna flytta allt, och ha städat ur lägenheten den trettionde april, då kan man sova lugnt inför fisket dagen efter.

Nu är det ledigt ett par dagar över påsk. Jag hoppas att det kommer bli bra väder så det kan bli fiske någon av dagarna. Planerna finns i alla fall. Jag och Daniel har en plan men vi har inte bestämt riktigt var ska åka än. Dessutom har jag blivit "projektledare" för ett restaureringsprojekt av en ström. Det ska bli riktigt intressant, men mer om det här kommer när projektet drar igång. Nu är det planering på det mer akademiska planet som gäller.

Kommentarer
Postat av: Sussi & Peter

japp.. nu har man abstinens så det heter duga!

Trevlig blogg!!

skitfiske

2009-04-11 @ 10:46:15
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: lillebror

tja läste att länsstyrelsen har en slant att ge till ditt projekt. dom har ju fixat en en ström här byggt lekbottnar och grejer...ring och hör med dom!

2009-04-11 @ 12:30:46
Postat av: Honken

- Sussi & Peter, ja abstinensen är inte å leka med kan jag lova. Tack, kul att ni gillar bloggen.



- Bror: Ja jag kommer ha en dialog med fiskevårdskonsulenten på länsstyrelsen, det är en del tillstånd som måste sökas också. Det är en hel del men kulturminnesmärkta grejer i området.

2009-04-11 @ 17:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0