Nu stundar premiären

Om en timme är det äntligen flugfiskepremiär för 2009. Solen värmer och tempraturen har redan stigit över 10 grader. Med lite tur kommer det bli ännu varmare under dagen. Idag ska jag prova lite harrfiske, tanken är uppströmskast med czech-nymfer. Jag måste erkänna att jag är lite dålig på den här tekniken, det brukar vara otroligt svårt att se eller känna huggen. Idag ska jag prova att knyta en bit polygarn i skarven mellan tafs opch fluglina som nappindikator. Jag hoppas att det kommer göra det lite enklare att se när en fisk tar flugan.

Nu är det dags att börja leta fram lite saker som inte använts på allt för länge. Det kommer en rapport om hur fisket har gått senare under dagen. Jag måste dock medge att jag inte har några illusioner om att det ska bli nån fisk, det är fortfarande tidigt, men nu är chanserna i alla falll rimliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0