Nattjobb hela helgen

Inget fiske i sikte på hela helgen, Nej jag ska jobba natt och det kommer bli så jäkla segt. Jag är verkligen inte skapt för att jobba natt. Men i dessa tider ska men väl vara glad att man har ett jobb överhuvudtaget. Jag har fått rapporter om att isarna lite söder över nu är ett minne blott. Regnbågarma jagar i ytan och ryggfenor ristar linjer i blanka vattenytor. Här får vi nog vänta ytterligare två veckor skulle jag tro innan tjärnarna sköljer.

Förhoppningsvis blir det lite fiske på den kommande ledigheten. Men jag måste hinna med lite arbete på fiskevårdsprojektet också. Vi har nu kommit lite längre med att formulera idéer för vilka åtgärder vi vill göra. Än så länge nöjer jag mig med det. När jag ser att projektet verkligen kommer igång kommer jag skriva mer om det. Nej nu är det dags att plocka ihop mina pinaler och åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0