Harrförsök #2

Imorgon tar jag och Daniel och gör ett försök på höstharr i Korkfors. Det ska bli intressant att se ur det står till med fisket nu så här på hösten. Förra året vart det inte mycket höstfiske i det vattnet. Det ska även bli intressant och se hur beståndet hsr klarat det låga vattenståndet som varit under sommaren i och med reparationen av Sundborns kraftstation. Jag skulle inte tro att det blir något vidare torrflugefiske så jag har tänkt att slipa lite på czech-nymphteknik. Just den fiskemetoden ska vara effektiv på just harren. Dock tycker jag det är väldigt svårt att se när fisken hugger, det brukar bli en spontana mothugg som sällan krokar nån fisk. Men övning ger färdighet som dom säger. Jag hoppas i alla fall att det blir bättre fiske än jag hade i Älvdalen förra veckan. Det har inte blivit så mycket harrfiske i sommar, jag har ju maniskt jagat dessa öringar. Men harrsäsongen håller ju på ett bra tag till så än finns chansen att ta igen en del missat fiske.

Imorgon hoppas jag att jag kan skriva ett utförligt inlägg om fisket och inte bara rapportera att det blivit en bomomgång igen. Så det är bara att surfa in imorrn kväll så vet du hur det har gått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0