Dom är svårflirtade

Idag gjorde ett nytt försök vid tjärnen. Idag vakade det betydligt mer än igår men det var lika svårt att lura som till hugg. Jag kastade på ett antal vak med olika torrflugor men utan att de ville hugga ordentligt. Jag hade en stigning på en E-12:a och en supperpuppa i storlek 14. Jag knöt på en svart myra och väntade på ett vak. Efter en stund vakade en öring ganska när land och jag lägger ut myran som sakta sjunker. Nu ser jag tafsen och fluglinan rätas ut och jag lyfter spöt och fisken sitter. Tyvärr blir det inte mycke till fight och när jag håvar fisken ser jag att den är skadad vi ena ögat. Dock verkar det näst intill läkt så han får gå tillbaka och kurera sig ytterligare.

Imorrn blir det en ny tur. Lika bra att passa på så mycket som möjligt nu innan vintern (som i ska komma tidigt) kommer.

Kommentarer
Postat av: Spådam Annki

Hej !

Flugfiske ; ) låter spännande ! Vart fiskar du ?

Vilket är ditt kraftdjur ?

Hälsn. Annki

ps Visste du att jag spått blondinbella ?

2008-09-21 @ 23:10:54
URL: http://kartomantik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0