Stackmoradammen rasade

Natten mot måndag rasade delar av Stackmoradammen i Oreäven. Underhållet av dammen har varit eftersatt. I somras reparerade Fortum delar av dammen och den delen har stått pall för vattentrycket. Att man inte reparerar hela dammen är för mig obegripligt. Som flugfiskare blir man extra rädd när man tänker på att man kunde ha stått i vattnet och då kunde det ha slutat illa rent ut sagt. Men det är ju inte bara i Oreälven det finns dammar som är under all kritik och det är väl bara en tidsfråga innan det händer en allvarlig olycka.

Kommentarer
Postat av: johnny

Otrevligt!

Fan, som du skriver: Tänk om det stått en fiskare nedanför... :/



Jag såg att du skrivit på min blogg att du varit i Hårkan?

Brukar du vara där ofta? (Hårkan,edsforsen, Hotagsströmmen, laxviken etc) Isåfall har jag riktigt hett "top secret" godis åt dig... :)



/ Johnny

2008-10-08 @ 08:56:53
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Honken

Nja jag har bara fiskat i Hårkan en gång. Tyvärr hade jag inte något bra fiske just då Men jag kommer säkerligen att återkomma nån annan gång. Det är ju inte direkt runt hörnet för mig då jag bor i Dalarna.

2008-10-08 @ 17:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0