En hel dags fiske för en liten gäddsnipa

Nu är jag hemma igen. Det vart en heldag i älven idag. Det var helt klart en chansning på att få till ett bra fiske idag. Väderförhållandena var det i alla fall inga fel på. Strålande sol och förhållandesvis varmt. Däremot var det extremt mycket vatten i älven, jag skulle tippa att det är en tappning på runt 110 m3/sek vilket gör fisket mycket svårt. Vi hittade en fin sträcka där vi började fiska. Målet var att fiska regnbåge eftersom öringar nu är fredade för lek. Dock är det ganska svårt att fiska selektivt efter regnbåge utan att riskera att även öringen hugger. Nu skulle detta visserligen inte bli ett problem. Det högg nämligen inte alls. Nåja nästan i alla fall. Efter en välsmakande lunch fiskar vi längre uppströms och har just sammanstrålat. Vi står och småpratar lite om hur dåligt fisket är. Det är då det smäller till på mitt spö. Det är en liten gädda som tagit min fluga medan jag fiskar hem den. Först funderar jag på om det är en harr, men Danilel kan meddela att det just är en gädda som attackerat. Även om den är liten så är den helt klart förbannad och lever om en hel del medan jag krokar loss den.

Som jag sa tidigare så är det en chansning att åka iväg så här sent på säsongen. Men vi har i alla fall hittat ett mycket intressant ställe att fiska på nästa år. Det ska bli riktigt kul hoppas jag.


[DANIEL I EXTREMT MOTLJUS]


[HÄR STEKS DET KORV]


[KAFFE PÅ MATEN]


[EN ARG LITEN GÄDDA]

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Ni hade i alla fall tur med vädret!

En fin höstdag är inte fy skam även om det inte nappar.

Vi hörs /Micke.S

2008-10-06 @ 21:13:20
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Nej det var en riktigt trevlig dag i alla fall.

2008-10-06 @ 22:01:58
URL: http://honkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0