Öring i sista minuten

Nu har det gått ett par dagar sparsamt med fiske. Jag var bara tvungen att sticka iväg en sväng före jobbet idag. Det fick bli en tur upp till Tänger. Jag hade inte mer än två timmar på mig när jag klev i strömmen. Jag började med att fiska efter lite harr på ett olivfärgat haröra. Visst blev det fisk på den, men bara väldigt små harrar. Jag ville känna något tygre på spöt så jag knöt på en streamer istället. När jag kommer ner på den lite djupare och lugnare delen av strömmen börjar det bli intressant. Här brukar det alltid stå en och annan öring och lura. Men idag verkar dom inte vara hemma, eller så är dom inte sugna på min fluga. Jag byter fluga och fiskar mig neråt. Det finns ytterligare ett ställe där det i stort sett alltid står öring. Jag vadar till en bra position och börjar kasta. Efter tio kast har det inte hänt något och jag kollar på klockan som går som en elvisp. Nu får det bli sista kastet. Det är just i det sista kastet det hugger, det känns riktigt skönt att få en fight innan jag måste åka till en mörk och skitig fabrik. Det är en öring på ett halvkilo som bjuder upp till en underhållande drillning.

Nu hinner jag inte skriva mer, måste som sagt åka till jobbet. Hoppas inte det vart allt för många stavfel nu!

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Var det fiskeabstinens du drabbats av? Jag känner igen symptomen...Själv har jag varit sjuk hela helgen men börjar känna mig bättre nu.

Skitfiske på dig /Micke.S

2008-05-26 @ 07:54:38
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Ja abstinens är inte att leka med. Den kom krypande igår så jag var bara tvungen att åka iväg. Men jag fick bra fiske idag också, 4 öringar med skaplig storlek. /Honken

2008-05-26 @ 16:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0