Ingen lugn och ro

Hur kommer det sig att efter varje nattskift när man precis lyckats somna och sova ett par timmar så ringer det på dörren? Det har hänt efter varje nattskift nu ett par veckor tillbaka. De första gångerna var det Jehovas och jag struntade naturligtvis i att öppna. Men nu håller man på och drar in fiber i mitt hus och enteprenörerna har huvudnyckel. Idag var det andra gången som det står en okänd människa i hallen när man är yrvaken och oklädd. Till råga på det här ska det borras med slagborrmaskin hela tiden. Det har varit återkommande var tionde minut. Lite svårt att sova då. Idag har det varit lungt på fiskefronten i alla fall. Nu ska jag ner till Stockholm ett par dagar så det kommer inte bli nåt fiske då heller. Visserligen finns det en liten sjö men inplanterad fisk dit jag ska. Jag har varit där och kikat ett par gånger, men jag kan inte säga att jag blir särskilt sugen på att fiska med betonghus och pendeltåg i bakgrunden. Hur som helst blir det till att åka direkt efter jobbet, jag kommer ju ändå inte få sova något. Förhoppningsvis så slipper jag en massa trafik också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0