Flytringsfiske i Siljan imorgon

Imorgon bär det av upp till Siljan för lite flytringsfiske. Det finns fortfarande enorma mängder med regnbåge i Siljan efter att kassarna hos en odlare gått sönder. Mitt fiskesällskap har varit där flera gånger och tagit i storleksordningen 16 stycken vid ett tillfälle. Det är dock inte bara kvantitet utan även bra storlek på fisken. Han fick flera fina bågar omkring 3,5 kg. Det ska bli riktigt kul, hoppas att dom är på hugget bara. Idag har jag fortsatt att jaga den öring jag tappade i måndags. Det känns att säsongen kommit igång på riktigt nu, fisken är riktigt på gång. Idag vart det två öringar varav en var riktigt fin, inte så stor som den i måndags men ändå av hygglig storlek för det vattnet.

Kommentarer
Postat av: Sportfiskaren

Coolt med fiske i Siljan. Lägg ut bild på fångsten vetja! Eller fångsterna menar jag.

2008-05-09 @ 20:13:54
URL: http://sportfiskaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0