Klass 3

Jag har funderat ett tag nu på att skaffa mig ett klass 3 spö Det skulle vara kul att fiska med ett lätt spö i vatten som inte håller så grov fisk. Men det borde även bli en bättre känsla i fisket. I många av de vatten jag fiskar i krävs sällan några långa kast. Med ett lätt spö får man bra kontakt med fisken även om den inte är så stor. Funderar dock på att kolla runt lite på begagnade spön, det känns ändå inte som jag vill lägga flera tusen på ett som jag inte kommer att använda så där jättemycket. Om det är någon som har erfarenheter av "lätt" fiske så kom gärna med tips.

Kommentarer
Postat av: Herr D

Tjena! Jag har ett 4# spö, tänkte precis som du, kan vara kula tt drilla med, men märkte snart att fiskar över 1-1,5kg böjer nästan hela spöt som en ostbåge och man tappar känslan i det, så fiske på platser med mindre invånare är att föredra, men det är bara så jag känner, Ha det.

2008-07-01 @ 08:20:23
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Daniel

Tjena! Jag har ju ett TFO finess #3, det är perfekt vid tänger till exempel. Du får prova det nästa gång vi är där. =)

2008-07-02 @ 16:34:10
Postat av: Honken

Ok, ja det låter som en bra idé.

2008-07-02 @ 18:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0