Frustration

Idag mötte jag upp Daniel för att fiska i Tängerströmmen. Det är kul att inte fiska ensam för en gångs skull. Daniel var redan på plats när jag kom. Jag börjar med att knyta på en streamer för att testa att kroka en öring. Men jag känner nästan direkt att jag vill fiska med torrfluga istället. Jag knyter på en superpuppa och börjar kasta på en vakande harr. Efter lite tjatande så hugger den fast, det är en liten rackare som får gå tillbaka snabbt. Daniel står en bit uppströms och fiskar torrfluga även han. Jag ser på håll hur han sätter tillbaka en fisk, jag har svårt att se hur stor den är. När han kommer ner senare visar det vara en stor harr för att vara det här vattnet. Vi fiskar på och får båda två några flera harrar var. Senare på dagen när Daniel åkt hem fortsätter jag att fiska nedtröms. Jag har bytt tillbaka till en streamer igen och jagar återigen öring. Det tar inte lång tid innan det plaskar till rejält i vattet. Det är en öring som gör flera utfall mot flugan utan att krokas. Ok bra, tänker jag, nu är jag i alla fall på rätt spår igen. Jag fortsäter nedtröms och bara 20 meter längre ner hugger nästa öring. Det är ett kraftigt hugg och linan ritar streck på vattnet. Men det tar inte lång tid innan den frigör sig. Jag fortsätter kasta och inom en minut sitter nästa. Även denna lyckas komma loss. Så här fortsätter det nu. Jag går igenom strömmen flera gånger och det hugger öring hela tiden. Men var enda en lyckas komma loss. Ja nästan i alla fall, jag lyckas faktiskt landa en öring, men den är tyvärr ganska liten. Jag räknar till att jag tappar 10 öringar på 2 timmar, det är i alla fall ett rekord! Dom två sista lyckas även ta med sig flugan på köpet. Jag tror inte att jag någonsin haft så mycket otur på en och samma fisketur. Men men det hör väl till antar jag, det skulle dock varit trevligt att få landa någon av dessa. En del av dom var riktigt stora för det här vattnet. Imorgon ska jag göra ett nytt försök, jag måste säga att jag har inte släppt det här än, jag är fortfarande lite frusterad även om det samtidigt var riktigt kul idag.

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Kul när det händer saker. Vad är normalstorleken i Tängerströmmen? Hade själv en händelserik dag vid Bullerforsen igår.Har skrivit några tipps i min blogg ifall du skulle vilja åka dit och testa under helgen. Själv blir jag nog i husvagnen på Sunnanö under helgen.

skitfiske på dig /Micke.S

2008-06-13 @ 10:00:18
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Dom ligger på runt kilot eller strax under. Men det finns väl nåt exemplar som är lite större också. Det är alltid bra med lite tips, ska kolla.

2008-06-13 @ 11:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0