Gear up

[Falun den 15:e januari 08]
  
    Det finns bara en sak som är lika bra som själva fisket. Jag pratar naturligtvis om att köpa utrustning. Idag efter jobbet vart det en tur till Capricorn. Jag hade bestämt mig för att köpa nytt spö, rulle och lina. Jag var inte säker på vad ville ha  mer än att jag ville ha grejer från Loop. Mina val på spö stod egentligen mellan Loops Multi serie eller Adventre G3. När det gäller rullen var mitt val egentligen klart, det skulle bli en Loop Multi series. Nu hade emellertid denna rulle inte släppts än utan skulle först komma till Flyfishing Fair 08. Efter en del övervägande bestämde jag mig istället för en Guideline Igma.
    Med denna kombination provkastade jag spöt med en riktigt bra lina. Linan, en Scientific Anglers  SA Mastery SD fungerade klockrent ihop med spöt och jag kastade mycket långt trots att jag inte kastat nåt på länge. Ska bli riktigt kul att lära känna den mer så fort sässongen kommer igång. Det tyvärr lite plågsamt att köpa nya grejer så mitt i vintern när man inte kan ge sig ut och testa med en gång.  Det är bara att ha tålamåd och vänta på att isarna ger med sig.

image90

image91


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0