Märkligt beteende

Efter de senaste dagarnas värme har nu även mina favorittjärnar sköljt. Jag åkte upp för att kolla hur långt det hade kommit med den saken idag. Jag hade inga fiskegrejor med mig utan skulle bara kolla läget lite. Jag gick ett varv runt tjärnen och när jag kom till en liten vik med grunt vatten ser jag en regnbåge ligga platt på sidan på botten. Jag tror direkt att den är död, men när jag går lite närmare skrämmer jag den och simmar iväg en bit. Nu kommer det märkliga; den lägger sig på sidan igen, precis som om den lägger sig för att sova. Jag står och tittar på den ytterligare en stund. Den gör sedan ett par varv för att lägga sig på ett nytt ställe. Jag har aldrig sett en fisk göra så här förut. Jag misstänker att den är på väg att dö och inte har mycket krafter kvar Men den gör ändå så många simturer att jag ändå tvivlar på den teorin. Nåja jag kanske ser om det ligger en död fisk där när jag kommer nästa gång.

Jag tog ett par bilder på den.

image125

image126

image127

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0