Jakten går vidare

[Falun den 15:e april]

Idag har jakten gått vidare. Jag har gjort ytterligare ett försök att spräcka nollan. Jag kände för att prova ett annat vatten idag. I det här vattnet finns både öring och harr. Jag tänkte att det kunde öka chanserna med en art till att fiska på. Jag vet i och för sig att det är ganska glest med öring, men de som finns är stora och mycket stridbara. Vad det beträffar harrbeståndet så är det riktigt bra. Det är mest fisk runt 35 cm men det finns fiskar upp mot kilostrecket. Jag tror dock att det är lite för kallt än så länge. Jag kände inte för att dra på mig vadarna den här gången så jag kastade från land. Detta begränsar ju fisket en hel del eftersom det är ganska tätt med träd och annat. Nackdelen med att kasta från land är att linan behöver ligga bland vass slagg. Den här slaggen finns verkligen överallt, men det är väl inte så konstigt kanske, tusen år av gruvdrift i Falu koppargruva är väl en bra förklaring. Jag lyckades inte heller idag att kroka varken harr eller öring. Idag fick jag i alla fall testa det nya spöt och linan på riktigt. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Linan kändes lite ovan att kasta med till en början men efter nån timme fungerade allt perfekt. Även om jag inte fick nån fisk så var det skönt att vara ute [det här börjar bli en återkommande floskel tror jag] fan jag vill ha fisk, sen är det skitsamma hur vädret är!!! Nästa gång tror jag att det blir vadarbyxor på. Då kan kan jag fiska mig igenom hela strömmen.

Ett par bilder från dagen:

image117

image118

Kommentarer
Postat av: N

Snart nappar det! :)

2008-04-15 @ 19:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0