Nu är förskylningen över!

Nu har det varit ganska tunnt här igen. Jag har legat hemma med världens förkylnig och mått piss rent ut sagt. Det har med andra ord inte blivit något fiske på ett bra tag. Jag har dock hunnit vara med på höstisättningen av regnbåge i våra tjärnar så nu finns det fisk i alla fall kan jag lova. Idag lyckades jag och Martin ta oss iväg för lite fiske. Det blåste naturligtvis halv storm men det gick ganska bra ändå måste jag säga. Redan efter 10 minuter sitter den första regnbågen och jag får fightas lite med den. Den är en av dom vart isatt i måndags, den gör flera ganska långa rusningar och jag har nästan glömt hur kul det är att fiska. Jag måste erkänna att suget inte har varit så stort när jag legat hemma sjuk. Martin får även han efter ett tag sin första fisk för dagen och som medlem i Falu- Sportfiskeklubb. Han lyckas ta ytterligare en lite senare och den får följa med hem för tillagning. Jag tappar ett antal fiskar efter det men det gör inte så mycket idag, det är hur kul som helst ändå.

Vi ägnade ganska många timmar vid tjärnen idag och det togs en del bilder. Här kommer några utvalda från dagen.

    

image68

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0