Vinterdäck och leoparder

Det verkar visst som om det ska bli snö igen så jag fick lov att rota fram vinterdäcken lite tidigare än jag hade tänkt. Det brukar ju alltid va så att man åker och sliter ner dubben i onödan. Hur som helst är det ganska skönt att ha det gjort. Det går ju ganska enkelt när man har tillgång till en bilverkstad att göra det i. Kan ju i och för sig vara rätt bra eftersom jag ska åka till Stockholm igen på måndag.

Idag fick jag Leopard installerat på datorn också. Det var inte så stor skillnad mot Tiger men det har kommit en del nya och smarta funktioner. Jag måste säga att Apple tänker i alla fall till innan dom släpper nåt, tillskillnad från Microsoft. Nya finder måste jag säga var helt klockrent med dess förhandsgranskningssystem av filer. Ta en titt på detta alla Windowsanvändare.

image73

image74

Man får direkt en bra överblick över sina filer och genom att trycka mellanslag får man upp filen i ett förstorat läge. Ja det var en del av det nya i Leoprad, har inte hunnit utforska så jättemycket än. Nu är det nog dags att sova en stund om man ska orka jobba imorrn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0