Sista fisketuren

[Falun 3/11]

Igår var det nog det nog sista gången jag flugfiskade för sässongen. Det blev en tur till en av tjärnarna men det var mest kallt och ruggigt nu. För det mesta är det ju roligt att fiska men igår var det bara kallt och otrevligt. Efter bara ett par minuters fiskande var fingrarna stelfrusna. Dessutom är det svårt att veta vad man ska fiska på så här års. Det blev ingen fisk idag men det kändes lite som om det kvittade om jag ska vara ärlig. Inatt har det snöat ordentligt för förta gången i år så det är väl också ett tecken på att sässongen är slut. Nu är det bara att vänta till nästa sässong, det kommer att bli en lång väntan till 1:a Maj när det blir tillåtet att fiska i strömmande vatten igen. Man får väl sitta hemma och titta på fiskefilmer under kalla vinterdagar och när abstinensen blir alltför stor kan man ju alltid åka och pimpla eller angla lite.

Jaha nu när fisket är över måste jag ha nåt annat att blogga om här. Skulle väl tro att det kan bli några rader skrivna om mitt andra stora intresse, alltså försvaret. Ikväll t.ex. ska jag och Natalie på en officersbal. Det ska bli riktigt trevligt, det var längesen jag var med på en sådan tillställning. Vi får se om det blir lite bilder tagna under kvällen. Nu när fiskesässongen är slut har man ju tid att engagera sig lite mer i det igen. Vecka 45 kommer årets KFÖ genomföras i Stockholm, jag ser fram mot den faktist, det kommer bli en bra övning skulle jag tro. Mitt kompani ska genomföra fördröjningsstrid mot mekaniserade förband vilket är en helt ny uppgift för oss. Mer om detta kommer när det genomfört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0