Intressanta flugor att pröva i sommar

Det här med att välja fluga är inte det lättaste. När jag väl står där i vattnet och ska välja fluga tenderar jag många gånger till att maniskt använda gamla beprövade flugor istället för att prova något nytt. Jag ska försöka bryta denna trend den här sässongen, jag hoppas att detta kan leda till mer och större fisk.

Här kommer exempel på vad som ska knytas på tafsen inom kort.

[Grodyngel oliv] Den här ska bli intressant att prova i P&T efter regnbåge. Så här på sommaren kan lite udda metoder visa sig funka bra.

image26

[Midget, knott - svart] Den rackaren är ju så liten att den knappt syns, har alltid varit skeptisk mot dessa miniflugor trots att jag många gånger hört att dom ska vara effektiva på både öring och harr.

image27

[Superkaninen Beadhead] Det här spektaklet har legat i flugasken ganska länge nu och hittills har jag inte blött den en enda gång ännu. Kanske kan den reta upp känslorna hos en stor öring.

image28


Det här är i alla fall tre nya grepp i jakten på drömfisken, hur det går återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0