Feministiskt självförsvar

Läste för ett tag sen att man ville införa feministiskt självförsvar på schemat i skolan. Bakgrunden till att detta tagit sådan fart igen är den våg av våldtäkter som drabbat många orter i Sverige. Feminstena vill nu lära tjejer att slåss i skolan. Ställer mig mycket frågande till om detta är rätt väg att gå. I dagens DN debatt kan man läsa att varannan 18 årig kille någon gång utsatts för våld. Ska vi även lära pokjar att slåss i skolan?

Debatten har fått ett för stort fokus på våld mot tjejer anser jag. Det är inte så att jag på något sätt vill förringa att tjejer utsätts för våld eller våldtäkter. Jag menar  istället att debatten bör föras kring männikskors våld mot andra människor. Vad skolan bör införa på schemat är en diskussion kring den värdegrund som skolan och samhället vilar på. Skolan kan och ska förmedla de normer och värderingar vi vill ha i samhället. Att lära elever slåss oavsett det gäller tjejer eller killar visar bara att vi kapitulerat för våldet. Skolan och samhället måste visa att den/det inte accepterar våld. Hämdlystna och revanschsugna feminister ta och tänk om!!!

Kommentarer
Postat av: Oliver

Våld mot män är inte inne att diskutera för tillfället. Vi är ju djur, som någon "sakkunnig" utryckte i TV för en tid sedan.

2005-12-18 @ 09:23:08
URL: http://olivers.blogg.se
Postat av: Titti

oj... jag bloggade med en liknande fundering på Internationella Kvinnodagen och fick en mkt intressant kommentar. finns under rubriken: "Ickerökande kvinnoälskare i skidspåren". Så nä... det är tydligen inte aktuellt att värna om misshandlade hankön. Kram T

2006-04-13 @ 22:09:16
URL: http://tittiluringen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0