Delmål 1 uppnått

När jag körde igång ordentligt med träningen i Januari satte jag upp ett mål. Det var att jag skulle jag klara 100 kg i bänkpress innan påsk. Jag började med träningen den 15:e Januari och nu såhär en vecka innan påsk kan jag sätta en bock i protokollet för det målet.

Jag kände redan på förmiddagen att jag hade bra kraft i kroppen. Jag inledde dagen med att byta bromsar på bilen och direkt efter det bar det iväg till gymet och första setet i bänken. Vi har sedan nån vecka börjat köra ett pyramidprogram som  funkat bra.

12 x 40kg
8 x 60kg
5 x 80kg
2 x 90 kg
1 x 100kg
3 x 90kg

Efter det gjorde jag mitt personbästa i hantelpress. Det vart 3 set med 40 kg hantlarna. Siffrorna slutade med 9*6*5 vilket jag är fruktansvärt nöjd med. Nästa mål blir att klara 115kg innan jag går på semester strax efter midsommar. Jag vet att det kommer vara mycket små ökningar nu efter 100 kg. Men jag tror att det är realistiskt. 


Kommentarer
Postat av: Nat

Grattis:)

2010-03-29 @ 19:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0