Efter jobbet-fiske

På senaste tiden har jag inte haft så mycket tid över till bloggande. Visserligen har jag hunnit med en del fiske, men det har inte blivit av att jag skrivit om det här. Är faktiskt ganska nyss hemkommen från en tur. Det vart lite av ett maratonfiske i flera olika vatten. Det första stället vi åkte till visasde sig hålla ett extremt högt vattenstånd. Vi gjorde några försök men fortsatte sen till en annan å som faktiskt gynnas av högt vatten. Men när vi kom dit visade det sig vara helt tvärt om, det var knappt något vatten alls. Det vakade några små harrar, men vi lät dessa vara i fred och åkte till nästa vatten.

Vi hannade till slut i ett av våra klubbvatten. Här hade jag i alla fall varit tidigare i veckan så jag visste redan att vattenståndet var bra och att öring är huggvillig. Några andra som var huggvilliga, var myggen, det vart betydligt fler hugg från mygg än från öring kan jag meddela.

Jag hittade i alla fall efter en stund en vakande öring som jag frestade med en Adams i storlek 14. Efter ett par kast tog öringen flugan och jag kunde snabbt drilla in en liten men ack så vacker öring.

Kameran vart tyvärr liggande i blien så jag kan inte dela med mig av några bilder idag. Men till helgen blir det en tur till Älvdalen och då ska jag se till att rapportera fisket i god ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0