Det vart en Nikon D90

Efter att jag kontaktat försäkringsbolaget och fått beskedet att de ersätter mig med 40% av värdet på grejerna, räkanade jag över finanserna. Jag kom fram till att jag kunde skaffa mig en ny kamera ganska omgående. Gjorde en del research på nätet igår och fastnade för två alternativ. Antingen en Canon EOS 50D eller en Nikon D90. Valet vart egentligen ganska enkelt. Jag har ju kört med Nikon innan och lärt mig deras system så det vore ju dumt att byta nu. Dessutom verkar det som om D90 är snäppet bättre.

Valet föll som ni kanske förstår på just en Nikon D90. Har inte hunnit pilla så där jättemycket, men jag tror att jag kommer bli mycket nöjd med den.

Tog ett par bilder under eftermiddagen. Jag måste säga att det är en markant skillnad gentemot D40, konstigt vore det ju annars.



Kommentarer
Postat av: Johnny Storfan

Tjo mannen!

Surt med din gamla kamera...De där är sånt som vanligtvis drabbar mig, men nu var de alltså din tur.. :/

Grattis till den nya kameran. Kärringen köpte nyss en likadan (D90) och hon verkar då mer än nöjd med sin. Själv håller jag mig (av förklarliga orsaker) till vanliga kameror i "pocket-size". Dels har jag inte tålamodet och tiden med att hålla på ställa in olika inställningar- Jag kör med "Auto" jämt, och dels ska en sån som jag inte äga dyra saker som jag med största sannorlikhet har sönder...hehehe.



Plåta på mannen! Du är grym att ta kort och de e roligt att kolla på dom!

Skitfiske å..skitplåtning...på dig mannen, höhö!



// Johnny Storfan

2010-06-25 @ 01:06:01
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Honken

Tackar! Jo ibland kunde man ju önska att man hade lite billigare grejer.



Skitfiske på dig!

2010-06-25 @ 08:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0