Härlig dag på sjön

Som jag skrev igår var det en tur på sjön planerad för dagen. Efter lunch plockade Johan upp mig och vi satte kurs ut på Runn. Planen var att fiska abborre först och främst. Vi snurrade runt en del och efter ett  tag hugger en fisk på Johans wobbler. Det är en fin borre som sitter i andra änden av linan. Den krokas snabbt av så vi kan väga den och sätta tillbaka den. Vågen visar 0,89 kg så det är en klart godkänd abborre.

Fisket fortsätter och nu är det min tur att känna rycket och se spöt böja sig i en vid båge ner mot vattenytan Jag känner ganska omgående att det är en gädda som tagit. Den är inte särskillt stor men gör ändå en del väsen av sig. Gäddan krokas av och simmar lite förorättad tillbaka ner i djupet. Det blir ytterligare en liten gädda en stund senare innan aktiviteten avtar.

Tyvärr hade jag även träningsplaner för dagen och var tvungen att avvika tidigare. Johan skulle fortsätta fiska ett par timmar till och det ska bli intressant att höra hur det gick när jag kommer till jobbet. Det kommer nog bli en lång natt att jobba skulle jag tro. Flera timmar i stekande sol på sjön och och sen ett träningspass på det tar på krafterna. Min rygg är dessutom illröd och det hettar oroväckande mycket just nu.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0