Flugbindarkväll

Ikväll träffades vi ett gäng från fiskeklubben för att se Chris Carter binda flugor. Chris har en gedigen meritlista när det kommer till flugfiske och flugbindning. Det var ett ganska stort gäng som dök i klubblokalen och många hade bindgrejerna med sig. Tyvärr hann klockan bli så mycket att vi inte hann binda något efteråt. De flugor som Chris visade var:
  • Para Adams
  • Tape Wing Caddis
  • Hedgehog
  • Crane Fly (Daddy Long-Legs)
Det var intressant att se lite nya metoder för att göra vissa moment. En mycket smart grej var när han gjorde tejpvingar av vanlig kontorstejp och CDC-dubbing. En riktigt fin fluga var "Para Adams" som är snarlik en vanlig Adams men med ett brunt och ett Grizzlyhackel bundet som ett fallskärmshackel. "Crane Fly" som är en imitation på en harkrank såg riktigt vass ut och jag kan tänka mig att det skulle va bra på senhösten efter regnbåge. Nu gäller det bara att försöka återskapa dessa ur minnet hemma vid bindstädet. Jag skulle tro att det kommer ta några försök innan jag har något som jag törs visa upp här.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0