Laddar inför älgjakten

Idag tog jag mig tid till att åka till skjutbanan. Det är hög tid att börja övningsskjuta inför älgjakten. Jag gör det alldeles för sällan trots att det är jäkligt roligt. En bidragande faktor kan ju vara det faktum att det kostar 5 spänn per smäll. Jag sköt i alla fall 20 skott idag. Det räcker helt klart, efter 20 skott med 30.06:an känner man sig ganska mör i axeln.

Resultaten var väl helt godtagbara, men jag behöver skjuta mera känner jag. Med bänkstöd inga problem, då sitter träffarna inom en 5-krona. Helt på fri hand sitter dom i tavlan (A4) stående med stöd av stople inom 8 cm. Jag ska köpa mig ett nytt kikarsikte, det jag har nu är inte det bästa, när det är fixat kommer det att underlätta skyttet en hel del. Det skulle vara trevligt att ha en 22:a att övningskjuta med, billigt och smäller inte så in i helvete heller.


En liten bortglömd skjutbana mitt i skogen, helt perfekt!


Tar jag en tjäder på 100 meter är det väl fan om jag inte ska träffa en älg också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0