Rock n Roll-fiske på regnbåge

Igår kväll hann jag med en snabbtur till en av regnbågstjärnarna. Jag och Daniel sköt på det i det längsta med tanke på att vädret var ganska lynnigt. Precis när vi kommer ut till tjärnen sätter det igång och hagla så in i... Trots detta börjar vi fiska. Torrfluga var inte att tänka på i det här läget så det får bli en streamer. Redan i första kastet signalerar Daniel hugg. I nästa kast drillar en han första bågen. Även jag behöver inte kasta många gånger inann även jag har sträckt lina och en majestätisk böj på spöt. Det är tempo som gäller för att få bågarna att hugga. Det blir ett snabbt fiske och i mitt huvud spelas snabb rockmusik.

Det blev en mycket trevlig tur med mycket fisk och väder som bara blev bätre ju längre kvällen gick. En helt perfekt laddning inför ett nattskift på kabelfabriken. Med tanke på det inledande vädret fick kameran stanna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0